Jan Franciszek Jacko
PUBLICATIONS / PUBLIKACJE
1. (2025)
Morality Management and Situation
Ethics: Metatheory and Practice.
London, New York: Routledge. DOI: 10.4324/9781003250623
2. Co-editor / współredaktor (2020). Turn Over a New Leaf: Innovations, Pseudo-Innovations and Corporate
Social Responsibility. Kraków: Jagiellonian University in
Kraków. Jagiellonian Library. ISBN:
978-83-958240-3-6
3. Co-editor / współredaktor (2017) Edukacja uniwersytecka a oczekiwania społeczne. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISBN: 9788323342717, 9788323396277 (University Education and Social Expectations)
4. Co-editor / współredaktor (2016) W poszukiwaniu uniwersytetu idealnego. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISBN: 9788323341093, 9788323394433 (In Search of the Ideal University)
5. Editor / redaktor (2015) Ideał uniwersytetu a potrzeby społeczne. Kraków: Biblioteka Uniwersytetu Jagiellońskiego. ISBN: 978-83-940803-8-9 (University Ideal and Social Needs)
6. (2012) Taktyki negocjacyjne w kontekście proksemiki. Analiza metodologiczna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, pp./ss. 224. ISBN: 978-83-233-3275-6 (Negotiation Tactics in the Contexts of Proxemics: A Methodological Analysis)
7.
Co-author / współautor (2010) Zanim wybuchnie konflikt. Idea i metody
partycypacji społecznej w ochronie krajobrazu i kształtowaniu przestrzeni. Vol./Tom A. Ed./red. K. Pawłowska. Kraków: Fundacja Partnerstwa dla Środowiska, pp./ss. 141. ISBN:
978-83-61733-02-07 (Anticipating Conflicts. The Idea and Methods of Social Participation in
Landscape Protection and Space Management)
8. (2025) Responsibility for managing values. The metaethical dilemma between normative absolutism and relativism. Journal of Responsible Innovation, 12(1), 2476247. DOI: 10.1080/23299460.2025.2476247
9. (2015) Fair salary according to Aristotle: limitations
and opportunities. Scientific Papers of Silesian University of
Technology, 226: 292-402. DOI: 10.29119/1641-3466.2025.226.30
10. (2023) Aggressive mimicry in
innovation management. The example of pseudoinnovations. Organization Review,
3 (998):15–23. DOI: 10.33141/po.2023.03.02.
11. (2020)
Moral luck and responsible innovation management. Journal
of Responsible Innovation, 7:sup2,
107-128. DOI: 10.1080/23299460.2020.1846972
12. Jacko,
J. F., & Jacko, M. (2020). Czy zaangażowanie w grę jest racjonalne? Imersja
emocjonalna w zabawie, zarządzaniu i sporcie. Homo Ludens, 1(13)),
13–31. DOI:10.14746/hl.2020.13.1
(Is engaging in games rational? Emotional immersion in fun,
management and sport)
13. (2020) Normative criteria to evaluate
innovations. The test of the pandemic. The ISPIM Innovation Conference –
Innovating in Times of Crisis, 7-10 June 2020. Event Proceedings: LUT
Scientific and Expertise Publications. ISBN 978-952-335-466-1
14. (2018) Moral conditions for
methodologically rational decisions. 209–223.
DOI: 10.1163/9789004359475_012.
15. (2018) The value experience of the
emotional immersion in games. Homo Ludens,
11, 83–100. DOI:
10.14746/hl.2018.11.5.
16. (2018) Innowacje a pseudo-innowacje:
Niektóre normatywne założenia dystynkcji. Zarządzanie Publiczne. Zeszyty Naukowe
Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego 4(43), 427-440. (Innovations and pseudo-innovations:
Some normative assumptions of the distinction).
DOI:
10.4467/20843968ZP.18.033.9936
17. (2017) The functional mission of
universities. International Journal of Contemporary Management, 16(4), 81–98. DOI
10.4467/24498939IJCM.17.039.8262
18. (2017)
Bezpieczeństwo
organizacji a aksjologiczna asertywność jej członków. Prakseologia,
159, 13-38. (Security of organizations
and value assertiveness of their members)
19. (2017)
Wartość
pracy. Zeszyty Naukowe
Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, 25 (2), 7-20. (The value of labour) DOI: 10.17512/znpcz.2017.1.1.01
20. (2016)
Czym jest gra?
Uwagi o przedmiocie ludologii. Analiza
fenomenologiczno-metodologiczna.
Homo
Ludens: czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania
Gier, 1(9): 65-83. (What are
games? Remarks on the subject matter of ludology. A
phenomenological-methodological analysis)
21. (2016) Security of organisations and methodological
rationality of their members. Education of Economists and Managers, 4(42):
9-27. DOI: 10.5604/01.3001.0009.5484
22. (2016) Rational informative assertiveness in management communication. Jagiellonian Journal of
Management 2(1): 35-44.
23.
(2015)
Этика и теория рациональности с точки зрения Аристотеля, Тадеуша Котарбиньского, Макса Вебера и Жан-Поль Сартра. Науковий вісник Чернівецького університету. Філософія, 756 – 757: 169 –
174. (Ethics in theories of rational decision-making according to Aristotle,
Tadeusz Kotarbinski, Jean
Paul Sartre and Max Weber)
24.
(2015) Wewnętrzna
etyka gry. Homo Ludens 1(7): 49-64. (Immanent ethics of games)
25.
(2013) “Czym jest gra?”. Uwagi o analogicznej
wieloznaczności pojęcia gry. Kontekst nauk o zarządzaniu. Homo Ludens 1(5): 92-107. (Remarks concerning analogy ambiguities of
the concept of games in management and in
management theories)
26. (2013)
Fenomenologia
negocjacji w zarządzaniu. Współczesne
Zarządzanie 1: 193 – 201. (The phenomenology of managerial negotiations)
27. (2013) Filozofia zarządzania
jako nauka i praktyka. Podejście semiotyczne.
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XIV: 155–163. (Philosophy of management as a theory and a practice. A semiotic analysis)
28. (2013)
O
naturze filozoficznego zabobonu według Innocentego Józefa Marii Bocheńskiego.
Filo-Sofija, 21: 135–150. (On the
nature of philosophical superstitions – according to Joseph M. Bocheński)
29. (2013)
Nimb
aksjologiczny. Uwagi o etycznych aspektach przestrzeni osobistej. Ethos, 4: 148–165. (The axiological nimbus: Some remarks on the ethical aspects of personal
space)
30.
(2010) Etyczne konteksty uzasadniania
postulatu partycypacji społecznej. Współczesne Zarządzanie. Kwartalnik
Środowisk Naukowych i Liderów Biznesu 2: 36-44. (Ethical justifications of the public participation
principle)
31. (2009)
Niektóre
ontologiczne rozstrzygnięcia Teorii Gier na przykładzie Dylematu Podróżnika i
Dylematu Więźnia. Zagadnienia Naukoznawstwa, 3-4(181-182):
429-41. (Some ontological solutions to
game theory, exemplified by the traveller's dilemma and prisoner's
dilemma).
32.
(2009) Ontologia myślenia strategicznego.
Homo Ludens. Czasopismo
ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier
1/2009: 113-21. (Ontology of strategic thinking)
33. (2002) Comunicazione e comunione,
Trimestrale di cultura etica e politica. Prospettiva Persona 39: 67 – 70. (Communication
and Community)
34. (2002) Love and other options. Some
critical remarks concerning the situationistic conception of benevolence. NeoLit
OnLine 1(3). Web: https://www.researchgate.net/publication/340210266_Love_and_other_options_Some_critical_remarks_concerning_the_situationist_conception_of_benevolence
35. (2001)
Erystyka, jako sztuka unikania nieporozumień. Podlaskie Zeszyty Pedagogiczne nr 3: 165 – 77. (Eristics
and misunderstandings avoidance)
36. (1998) Antropologia muta del sorriso della
'Gioconda' di Leonardo da Vinci. Un contributo alla fenomenologia del volto. Prospettiva Persona 25/26: 20-25.
(The mute anthropology of
"Gioconda")
37. (1997) Koncepcja
Teatru Rapsodycznego. Ethos
40: 109-22. (The
conception of the Rhapsodic Theater)
38. (2023) The idea of pseudoinnovations. In Albrychiewicz-Słocińska Anna, Karczewska Anna, & Skiba Łukasz (Eds.), 12th International Conference on Management ICoM. Book of Proceedings (pp. 132–136). Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
39. (2020) Introduction: Responsibility
for innovations and pseudoinnovations. In/W: J. Jacko, M. Lubaś, Ł.
Wcisło, ed/red. Turn Over a New Leaf: Innovations, Pseudo-Innovations and Corporate
Social Responsibility
(pp. 5-6). Kraków: Jagiellonian University in Kraków. Jagiellonian Library.
ISBN: 978-83-958240-3-6
40. Jacko,
J. F., Szczepaniak, D., Szewczyk, T., & Śliwa, A. (2020). Niektóre
determinanty ocen w ankietach studenckich a kompetencje dydaktyków :
przyczynek do dyskusji. In A. Sajdak-Burska & I. Maciejowska (Eds.), Profesjonalizacja roli nauczyciela akademickiego
(pp. 181–197). Kraków:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (Some
determinants of grades in student questionnaires and the competences of
didactics : a contribution to the discussion)
41. (2019) Other moral theories: subjectivism, relativism,
emotivism, intuitionism, etc. In N. Levin (Ed.), Introduction to
Ethics: an Open Educational Resource (pp. 184–192). [s.n]
: N.G.E. Califonia: Far Press.
42. (2018) Moral conditions for methodologically rational
decisions. In/W: M. Hetmański (Ed.),
Rationality and Decision Making. From Normative Rules to Heuristics. Vol. 111,
pp. 209–223. Leiden, Boston: Brill Rodopi.
43. (2018) Etyka ekspresji. W/In: G. Habrajska (Red./Ed.), Etyka w komunikacji (pp. 79–101). Łódź: Primum Verbum.
44. (2017) Klasyczny ideał kształcenia a potrzeby społeczne. In/W: Ed./red. J. F. Jacko, I. Maciejowska, E. Okoń-Horodyńska. Edukacja uniwersytecka a oczekiwania społeczne. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego: 37-55. (The classical ideal of education and social needs)
45. (2017) Projekty dydaktyki akademickiej a potrzeby społeczne. In/W: Ed./red. J. F. Jacko, I. Maciejowska, E. Okoń-Horodyńska. Edukacja uniwersytecka a oczekiwania społeczne (pp. 175-177). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
46. Co-author/Współautor (2017) Wprowadzenie. In/W: Ed./red. J. F. Jacko, I. Maciejowska, E. Okoń-Horodyńska. Edukacja uniwersytecka a oczekiwania społeczne (pp. 11-15). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (Introduction)
47. Co-author/Współautor (2016) Wprowadzenie. In/W: Ed./red. J. F. Jacko, T. Wawak. W poszukiwaniu uniwersytetu idealnego. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016 s. 7-11. 978-83-233-9443-3 (Introduction)
48. (2016) Pojęcie racjonalnej decyzji. In/w: Ed./red. M. Kuć, A,. Zduniak. Racjonalność a bezpieczeństwo organizacji (pp. 89-101). Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa. (The idea of rational choice)
49. (2016) Rational informative
assertiveness in management communication. In/w: Situational
Management Problems (pp. 115-123). Ed./red. P. Jedynak, M.
Budzanowska-Drzewiecka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
50. (2015) Wstęp. In/W: Ideał uniwersytetu a potrzeby społeczne (pp. 8-9). Ed./red. J. F. Jacko. Kraków: Biblioteka Uniwersytetu Jagiellońskiego. (Introduction)
51. (2014) Management of change: Legalist, antinomian and
situationist strategies of morality management according to Joseph Fletcher.
In/w: Ed./red. F. Bylok, I. Ubreziova, L. Cichoblazinski, Management
and Managers Facing Challenges of the 21st Century. Theoretical Background
and Practical Applications. Gondollo: Szent
Istvan Egyetemi Kiado
Nonprofit: 38-50.
52. (2014)
Racjonalność
asercji a znakowa asertywność oraz ryzyko konfliktu. W:
red. A. Stefańska, A. Knocińska, E. Kwiatkowska. Konflikt – negocjacje – kultura –
komunikacja. Psychospołeczne
uwarunkowania i aplikacje (pp. 22-30).
Toruń: Wyd. Adam Marszałek i Wyd. UMCS w Lublinie: 21-30. ISBN: 978-83-7780-989-1 (Rational assertion, rational sign assertiveness and the risk of
conflicts)
54. (2013) Naukowe kompetencje w doradztwie zarządczym. In/W: Ed./red. V. Korim, R. Uździcki. Szkoła w perspektywie jej realnych przeobrażeń. Zarządzanie - kompetencje – kreatywność (pp. 117 – 133). Bydgoszcz: Wydawnictwo Adam Marszałek.
55. (2012) Wpływ zachowań przestrzennych negocjatora na jego wizerunek w przykładowej sytuacji sprzedaży. Metoda i wyniki badań. In/W: Ed./red. W. J. Maliszewski, K. Czerwiński, H. Paluch. Komunikacja społeczna w zarządzaniu. Proces komunikowania w relacjach międzyosobowych (pp. 145-166). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
56. (2012) Komunikacja międzykulturowa w ujęciu fenomenologiczno-systemowym. In/W: Ed./red. W. Maliszewski, M. Korczyński, K. Czerwiński. Komunikacja społeczna w i dla multikulturowości. Perspektywa edukacyjna (pp. 31-52). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
57. (2011) Cisza jako pojęcie analogiczne. Próba analizy ontologiczno – semiotycznej. In/W: Ed./red. J. Harbanowicz, A. Janiak. Przestrzeń ciszy. Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna, jako przedmiot i metoda badań (pp. 13-20). Wrocław: Wydawnictwo DSW.
58. (2011) Paradoks znaczącej ciszy. In/W: red. A. Kwiatkowska. Przestrzenie kognitywnych poszukiwań (pp. 291 – 304). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
59. (2010) Ontologie sytuacji komunikacyjnej w empirycznych naukach humanistycznych. In/W: red. G. Sawicka. Sytuacja komunikacyjna i jej parametry (pp. 125-133). Bydgoszcz: Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
60. (2010) Proksemiczne kompetencje negocjatorów w komunikacji międzykulturowej. In/W: Ed./red. K. Czerwiński, J. Kubiczek, B. Kutrowska. Wielowymiarowość zarządzania i komunikacji społecznej w szkole (pp. 190-206). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
61. (2010) Przyczynek do ontologii ocen kształcenia. In/W: Ed./red. K. Czerwiński, J. Kubiczek, B. Kutrowska. Wielowymiarowość zarządzania i komunikacji społecznej w szkole (pp. 339-153). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
63. (2009) Strategie proksemiczne w negocjacjach. In/W: Ed./red. K. Blaszczyk, M. Drzewowski, W. J. Maliszewski. Komunikacja społeczna a zarządzanie we współczesnej szkole (pp. 274-288). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
64. (2009) Teoria w praktyce. Uwagi o roli filozofii w nauczaniu zarządzania na poziomie studiów uniwersyteckich. In/W: Ed./red. W. Maliszewski, I. Nowosad, U. Uździcki. Szkoła w zmianie. Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach szkolnych (22-37). Toruń: Wyd. A. Marszałek.
65. (2009) Wizerunek przywódcy a przestrzenne taktyki kodowania zwierzchności. In/W: Ed./red. M. Nowak- Dziemianowicz, K. Czerwiński, W. Maliszewski. Komunikacja społeczna w edukacji: inspiracje, analizy, działania (pp. 53-64). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
66. (2008) Ewokatywna, sugestywna i perswazyjna funkcja symboli propagujących ideologię. In/W: E./red. I. Mamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa. Ideologie w słowach i obrazach (pp. 253-264). Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego.
67. (2008) Globalizacja a różnice kulturowe. Przyczynek do metodologii badań międzykulturowych. In/W: Ed./Red. P. Borowiec i B. Krauz-Mozer. Globalizacja - nieznośne podobieństwo? Świat i jego instytucje w procesie uniformizacji (pp. 261-279). Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
69.
(2008) Koncepcja
edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy. In/W: Ed./red. A. Błachnio, M. Drzewowski, M.
Schneider, W. J. Maliszewski. Interakcje
komunikacyjne w edukacji z perspektywy sytuacyjności i kontekstowości znaczeń (pp. 164-178). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
70. (2007) Autorytet a kompetencje – perspektywa edukacyjna. In/W: Ed./red. W. Maliszewski, Komunikacja społeczna a wartości w edukacji (pp. 130-150). Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
71. (2007) Proksemiczne strategie autoprezentacji. In/W: Ed./red. S. Lachiewicz, M. Matejuk. Problemy współczesnej praktyki zarządzania (pp. 446-460). T. I. Łódź: Wyd. Politechniki Łódzkiej.
72. (2007) Symboliczne aspekty planowania przestrzeni – wymiar wertykalny. In/W: Ed./red. P. Kozłowski, P. Legutko-Kotbus. Planowanie przestrzenne – szanse i zagrożenia społeczno-środowiskowe (pp. 183-195). Lublin: Wyd. KUL i Lubelska Szkoła Biznesu.
73. (2007) Teoretyczne implikacje koncepcji człowieka założonej w proksemice i ich wpływ na proksemiczne strategie komunikowania w sytuacjach edukacji. In/W: Ed./red. W. Maliszewski. Kompetencja w porozumiewaniu się nauczyciela akademickiego. Wielorakie perspektywy (pp. 126 – 150). Toruń: Wyd. A. Marszałek.
74. (2007) Typy i funkcje autorytetu w czasach nieufności. In/W: Ed./red. G. P. Maj. Komunikacja marketingowa w czasach nieufności (pp. 19-31). Radom: Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu.
75. (2006) Języki demokracji: o uzasadnianiu przez konsensus w etyce biznesu i etyce polityki. In/W: Ed./red. T. Goban-Klas, Komunikacja marketingowa – kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego? (pp. 173-191). Radom: Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu.
76. (2006) Semiotyczne aspekty politycznej poprawności. In/W: Ed./red. G. Habrajska, Poprawność polityczna. Rozmowy o komunikacji. Tom 1 (pp. 33-45). Łask: Oficyna Wyd. Leksem.
77. (2006) Zarządzanie dystansem w edukacji i w biznesie: Antropologiczne założenia proksemiki i ich wpływ na strategie komunikowania. In/W: Ed./red. W. Maliszewski, Komunikowanie społeczne w edukacji. Dyskurs nad rolą komunikowania (pp. 73-94). Toruń: Wyd. A. Marszałek.
78. (2005) Semantics of the Human Body According to
Leonardo da Vinci. In/W: Ed./red. W. Kozłowska, The Human Body -
A Universal Sign. Towards Dance Anthropology (pp. 129 – 137). Kraków: Jagiellonian University Press.
79. (2005)
Struktura symboli
wertykalnych a ich rola w komunikacji międzykulturowej i w zarządzaniu. In/W: Ed./red. E. Klima,
Space-Society-Economy. Religion in the Time of Changes (pp. 176 – 194). Łódź:
Uniwersytet Łódzki. Katedra
Gospodarki Przestrzennej i Planowania Przestrzennego. (The
structure of vertical symbols and their role in cross cultural communication
and management)
80. (2002) Proxemics, Anthropology and the Internet. In/W: Ed./red. W. Retkiewicz, Formation of Information Society in the
Regions of Uniting Europe (pp. 84-97). Łódź: University of Lodz. Department of Space Economy and
Spatial Planning.
81. (1999) Christian Personalism. W: Kleines
Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October:
23.
82. (1999) Ethical
Personalism. W: Kleines Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October: 22-3.
83. (1999) Metaphysical
Personalism. W: Kleines Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October: 22.
84. (1999) Philosophical
Personalism. W: Kleines Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October: 22.
85. (1999) Polish
School of Ethical Personalism, w: Kleines
Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October:
23-4.
86. (1999) Relativistic
Personalism. W: Kleines Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October: 23.
87. (1999) Theological
Personalism. W: Kleines Philosophisches Wörterbuch. IAP Nachrichten, October: 23.
88. (1996) "Antygona" Sofoklesa i Mądzika "teatr cieni". Ethos 35-36: 279-81.
89. (1995) Filozoficzna antropologia a doświadczenie ikony. Ethos 30-1: 334-8.
90. (1995) Moralny pozytywizm a kryzys instytucji małżeństwa. Ethos 29: 257-60.
91. (1994)
Dlaczego ekologia jest nauką normatywną? Ethos 25/26:
271-3. Online <http://dlibra.kul.pl/dlibra/doccontent?id=27070>
92. (2023) The idea of
pseudoinnovations.12th International Conference on Management ICoM 2023. DOI: 10.17512/CUT/9788371939563/20
93. (2020) Ethics to identify innovations. In/W: J. Jacko, M. Lubaś, Ł. Wcisło, ed/red. (pp. 11-15) Kraków: Jagiellonian University in Kraków. Jagiellonian Library. ISBN: 978-83-958240-3-6
94. (2019) Normatywne założenia racjonalnej teorii decyzji. In/W: M. Lechniak, M. Słomka, A. Zykubek, eds./red. XI Polski Zjazd Filozoficzny. Księga streszczeń. Lublin: Fundacja Rozwoju KUL: 116.
95. (2019) Normatywne założenia pojęcia innowacji. In/W: M. Lechniak, M. Słomka, A. Zykubek, eds./red. XI Polski Zjazd Filozoficzny. Księga streszczeń. Lublin: Fundacja Rozwoju KUL: 286.
96. (2018) The functional mission of universities. W: J. Koczwara, red. Challenges and Opportunities in Education of
the XXIst Century. Kraków - San Juan:
8th International Scientific
Conference on Idealized Design Challenges and Opportunities in Education of
the XXIst Century. November 29-30, 2018.
97. (2018) Imersja w sporcie. W: XIV Konferencja Naukowa Polskiego Towarzystwa Badania Gier z cyklu „Kulturotwórcza funkcja gier nt. Zabawa – nauka – sport? Miejsce gier we współczesnej kulturze.” Poznań, 17–18 listopada 2018 roku.
98. (2018) Introduction W: D. Krenke, ed/red. The 'Democratic Man' and Security of Organizations. Kraków - San Juan: 7th
International Scientific Conference on Idealized Design: The "Democratic Man." January
18-19, 2018.
99. (2018) Rational citizens and security of democratic
states. W:
D. Krenke, red. The "Democratic Man "and Security of
Organizations. The Book of Abstracts. Kraków - San Juan: 7th International Scientific
Conference on Idealized Design: The "Democratic
Man." January 18-19, 2018.
100.
(2018) Assertiveness and the risk of conflict. W: D. Krenke, red. The "Democratic Man "and Security of Organizations. Kraków - San Juan: 7th
International Scientific Conference on Idealized Design: The "Democratic Man." January
18-19, 2018.
101.
(2017)
Wrażenie czy złudzenie immanencji gier? Przykład zarządzania i sportu. W: XIII
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA z cyklu Kulturotwórcza funkcja gier nt.
Technologie gier w perspektywie kulturowej. Poznań, 18–19 listopada 2017 roku
102. (2017) Moral prerequisites for efficiency. W: Innowacyjne Instrumenty Zarządzania Organizacjami. Kraków: 27-28.03.2017.
103.
(2017)
The classical ideal of higher education.
W: A. Binda, red. Redesigning Higher
Education in Changeable Socio-Economical Contexts. Kraków - San Juan: 6th International Scientific Conference on Idealized Design: Redesigning Higher Education. January 21-22, 2017.
104. (2015) Uwagi o przedmiocie ludologii. W: XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu Kulturotwórcza funkcja gier nt. Metody badań nad grami Poznań, 21–22 listopada 2015 roku.
105. (2015) Filozoficzne koncepcje racjonalności działania. W: 10. Polski Zjazd Filozoficzny. Polska Akademia Nauk, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Poznań. 15. – 19. 09. 2015.
106. (2015) Natura umiejętności filozoficznych i ich związek z zarządzaniem. W: Materiały konferencyjne. 10. Polski Zjazd Filozoficzny. Polska Akademia Nauk, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Poznań. 15. – 19. 09. 2015.
107.
(2014)
The idea of morality management. W: The International Scientific Conference' New Trends in
Management in the 21st Century. Cross-Atlantic Perspective'. Czestochowa
University of Technology (Poland), Szent Istvan University (Hungary), Slovak
University of Agriculture (Slovakia), Northeastern Illinois University (USA). Częstochowa. ISBN 978-83-63500-77-1
108. (2014) Wewnętrzna etyka gry. W: X MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA z cyklu Kulturotwórcza funkcja gier nt. Game-based learning / Game-biased learning. Poznań, 15–16 listopada 2014.
109. (2013) Gry w zarządzaniu jako zjawisko analogiczne. IX Międzynarodowa Konferencja Naukowamiędzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Kulturotwórcza funkcja gier”„Kulturotwórcza funkcja gier” nt. „Gry stosowane i gamifikacja. Poznań, 16-17 listopada 2013 r.
110. (2012) Czy i jak filozofia kształtuje kompetencje przydatne w zarządzaniu? W: IX Polski Zjazd Filozoficzny. Red. A. Kuzior, A. Kiepas, J. Rąb:181.
111. (2012) Uwagi o naturze filozoficznego zabobonu. Międzynarodowa konferencja naukowa ‘Józef Maria Bocheński. Dziedzicowo idei: między logiką a mądrością (w 110 rocznicę śmierci)’. Bydgoszcz 18-20 października 2012: 4.
112. (2007) Ideologie wyrażane przestrzenią. Oblicza komunikacji. Ideologie w słowach, gestach i obrazach. Wrocław, 15-17 kwietnia: 26.
113.
(2007)
The sources of vertical symbols in meta-cultural perspectives. 10th International Cognitive Linguistics
Conference – General Sessions. Kraków: 105.
114.
(2000) Family roles. The Conference on
Philosophy and Psychiatry' Madness, Science and Society' Florence, Italy. The Italian Society for
Psychopathology, The Philosophy Group of The Royal College of Psychiatrists.
115. (2010) Głos w dyskusji Debata o możliwości wykorzystania w homilii multimedialnych środków przekazu. Homo Dei IV: 84, 88, 91, 95
116. (2002) Mowa ciała. Pracodawca 5(53) maj: 16-17.
117.
(1999) Teatr może być szkołą autentyzmu. Almanach NLP 3/4: 15-7, 29.
118.
(2010)
Asertywność i etyka. Taktyki prowadzenia udanych negocjacji. Federacja Związków Pracodawców Energetyki Polskiej. Kraków.
119.
(2006)
Wystąpienia publiczne. Firma Szkoleniowa
‘Kontrakt’. Kraków.
120. (2002) O koncepcji teatru Karola Wojtyły. Zamojski Kwartalnik Kulturalny 1-2/70-71: 10-14. (Karol Wojtyła's conception of theatre)
121. (2002) O swoistym renesansie klasycznej pantomimy. Zamojski Kwartalnik Kulturalny 1-2 (70-71): 14-20.
122. (2001) Wprowadzenie do erystyki. W: red. S. Hęciak. X Siedleckie Forum Nauczycieli, Rodziców i Wychowawców. Siedlce: Siedleckie Stowarzyszenie Wychowawców i Nauczycieli: 42 - 55.
123.
(2000)
Körpersprache in der Familie. W: XIX.
Internationaler Kongress für die Familie. ‚Familie ist Zukunft’.
Zürich: Schweizerische Stiftung für die Familie: 534-9.
124.
(2000)
Mowa ciała, a specyficzny renesans klasycznej pantomimy. W:
red. S. Hęciak. IX
Siedleckie Forum Nauczycieli, Rodziców i Wychowawców. Siedlce: Siedleckie Stowarzyszenie Wychowawców i
Nauczycieli: 3-10.
125.
(1999) Żyjące ikony. Teatr w kontekście personalizmu Karola Wojtyły.
Zamojski Kwartalnik Kulturalny 58-59: 37-41. (Living icons. Theatre as seen in
the context of personalism of Karol Wojtyła)
126. Jacko, J. F. (2023, 1 grudnia). Sztuka argumentacji: kontrprzykłady [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/sztuka-argumentacji-kontrprzyklady/
127. Jacko, J. F. (2023, 8 grudnia). Jak obronić się przed manipulacją? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-obronic-sie-przed-manipulacja/
128. Jacko, J. F. (2023, 15 grudnia). Jak reagować na uogólnienia wypowiedzi? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-reagowac-na-uogolnienia-wypowiedzi/
129. Jacko, J. F. (2023, 22 grudnia). Jak zapobiegać eskalacji konfliktu? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-zapobiegac-eskalacji-konfliktu/
130. Jacko, J. F. (2023, 29 grudnia). Jak reagować na słowa wieloznaczne? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-reagowac-na-slowa-wieloznaczne/
131. Jacko, J. F. (2024, 5 stycznia). Ironia kontra jawna krytyka [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/ironia-kontra-jawna-krytyka/
132. Jacko, J. F. (2024, 12 stycznia). Moc uogólnienia: kluczowe strategie [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/moc-uogolnienia-kluczowe-strategie/
133. Jacko, J. F. (2024, 19 stycznia). Sztuka argumentacji: kontrprzykłady [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/sztuka-argumentacji-kontrprzyklady/
134. Jacko, J. F. (2024, 26 stycznia). Jak obronić się przed manipulacją? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-obronic-sie-przed-manipulacja/
135. Jacko, J. F. (2024, 2 lutego). Jak reagować na uogólnienia wypowiedzi? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-reagowac-na-uogolnienia-wypowiedzi/
136. Jacko, J. F. (2024, 9 lutego). Jak zapobiegać eskalacji konfliktu? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-zapobiegac-eskalacji-konfliktu/
137. Jacko, J. F. (2024, 16 lutego). Jak reagować na słowa wieloznaczne? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-reagowac-na-slowa-wieloznaczne/
138. Jacko, J. F. (2024, 23 lutego). Dlaczego wybór słów ma znaczenie? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/dlaczego-wybor-slow-ma-znaczenie/
139. Jacko, J. F. (2024, 1 marca). Obrona celu w dyskusji [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/obrona-celu-w-dyskusji/
140. Jacko, J. F. (2024, 8 marca). Czy to, co mówią, jest prawdziwe? Testowanie autorytetów [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/czy-to-co-mowia-jest-prawdziwe-testowanie-autorytetow/
141. Jacko, J. F. (2024, 15 marca). Jak wykryć manipulacje autorytetem [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-wykryc-manipulacje-autorytetem/
142. Jacko, J. F. (2024, 22 marca). Wiarygodność kontra manipulacja [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/wiarygodnosc-kontra-manipulacja/
143. Jacko, J. F. (2024, 29 marca). Mądre odpowiedzi na niejasną krytykę [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/madre-odpowiedzi-na-niejasna-krytyke/
144. Jacko, J. F. (2024, 5 kwietnia). Strategie odpierania ataków [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/strategie-odpierania-atakow/
145. Jacko, J. F. (2024, 10 lipca). Jak rozbroić erystyczne sztuczki? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-rozbroic-erystyczne-sztuczki/
146. Jacko, J. F. (2024, 17 lipca). Niby to samo… Jak oszukać używając synonimów? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/niby-to-samo-jak-oszukac-uzywajac-synonimow/
147. Jacko, J. F. (2024, 24 lipca). Wykorzystanie plotki w argumentacji [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/wykorzystanie-plotki-w-argumentacji/
148. Jacko, J. F. (2024, 31 lipca). Kłamstwo, prawda – jak wykorzystywać znaczenie słów? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/klamstwo-prawda-jak-wykorzystywac-znaczenie-slow/
149. Jacko, J. F. (2024, 7 sierpnia). Czym jest synonimia erystyczna? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/czym-jest-synonimia-erystyczna/
150. Jacko, J. F. (2024, 14 sierpnia). Klucz do skutecznej komunikacji [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/klucz-do-skutecznej-komunikacji/
151. Jacko, J. F. (2024, 21 sierpnia). Sztuka manipulacji [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/sztuka-manipulacji/
152. Jacko, J. F. (2024, 28 sierpnia). Jak nie wpaść w pułapkę niedomówień? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-nie-wpasc-w-pulapke-niedomowien/
153. Jacko, J. F. (2024, 4 września). Jak odpowiadać, gdy brakuje słów [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-odpowiadac-gdy-brakuje-slow/
154. Jacko, J. F. (2024, 11 września). Taktyki reakcji na ataki personalne [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/taktyki-reakcji-na-ataki-personalne/
155. Jacko, J. F. (2024, 18 września). Fortel: zmiana tematu [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/fortel-zmiana-tematu/
156. Jacko, J. F. (2024, 25 września). Jak manipulować używając języka ekspertów? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-manipulowac-uzywajac-jezyka-ekspertow/
157. Jacko, J. F. (2024, 2 października). Fortel: wyprowadzanie prawdy z fałszu [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/fortel-wyprowadzanie-prawdy-z-falszu/
158. Jacko, J. F. (2024, 9 października). Odkrywanie prawdy przez analogię [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/odkrywanie-prawdy-przez-analogie/
159. Jacko, J. F. (2024, 16 października). Obalanie twierdzeń rozmówcy [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/obalanie-twierdzen-rozmowcy/
160. Jacko, J. F. (2024, 23 października). Jak pytać, żeby osiągnąć cel? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-pytac-zeby-osiagnac-cel/
161. Jacko, J. F. (2024, 30 października). Strategie konfrontacji i obrony w dyskusji [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/strategie-konfrontacji-i-obrony-w-dyskusji/
162. Jacko, J. F. (2024, 6 listopada). Wieloznaczność bez podstępu [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/wieloznacznosc-bez-podstepu/
163. Jacko, J. F. (2024, 13 listopada). Jak rozbroić erystyczne sztuczki? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-rozbroic-erystyczne-sztuczki
164. Jacko, J. F. (2024, 20 listopada). Jak docierać do prawdy w sporze? [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/jak-docierac-do-prawdy-w-sporze/
165. Jacko, J. F. (2024, 27 listopada). Etyczne problemy erystyki [Wideo]. Centrum Edukacji Medialnej. https://cempolska.pl/video/etyczne-problemy-erystyki/Centrum Edukacji Medialnej