zapraszają na

 

III. konferencję naukową z cyklu Projektowanie ideału pt.

 

Ideał uniwersytetu a potrzeby społeczne

 

Termin: 21. stycznia 2015 r., środa, godz. 12.00 – 19.00

Organizator: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania UJ; Centrum Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej – Ars Docendi UJ

Miejsce: Budynek Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej,  ul. Prof. Stanisława Łojasiewicza 4, 30-348 Kraków. Sala 0.102.

 

Księga abstraktów – Dla Autorów – Potwierdzenie wystąpienia Powrót do głównej strony

 

LISTA WYSTĄPIEŃ

 

A.    Wykłady wiodące 15-20 min.

 

 

Imię i nazwisko

Tytuł wystąpienia

1.                 

Prof. dr hab. Jerzy Brzozowski

Czy uniwersytet kreuje elity?

2.                 

Dr hab. Marek Frankowicz            

Uniwersytet jako złożony układ adaptacyjny

3.                

Prof. dr. hab. Valerii Grynchutsky

Reforma zarządzania w  uniwersytecie wyzwaniem czasu

4.                 

Dr hab. Przemysław Hensel, prof. UW

Potrzeby społeczne a wymogi instytucjonalne: uniwersytet jako produkt racjonalnych mitów

5.                 

Dr hab. Jan Franciszek Jacko

Rola ideału w projektowaniu uniwersytetu – perspektywa filozoficzna

6.                 

Dr hab. Piotr Jedynak, prof. UJ

Problem granic formalizacji w zarządzaniu uniwersytetem

7.                 

Dr hab. inż. Krzysztof Leja, prof. Politechniki Gdańskiej

Projektowanie ideału, czyli wizja (niedalekiej) przyszłości uniwersytetu

8.                 

Dr Iwona Maciejowska   

Odpowiedzialne badania i innowacje – moda czy potrzeba społeczna?

9.                 

Dr hab. Wojciech Maliszewski, prof. PWSZ w Pile

Kompetencje nauczyciela akademickiego w uniwersytecie i szkole zawodowej.

10.              

Dr Pascal Mimero

How a private non-profit HEI can fit the social needs - the CESI case

11.              

Prof. dr hab. Zbigniew Nęcki

Psychospołeczna organizacja idealnego uniwersytetu

12.              

Prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn

Kompetencje uniwersytetu

13.              

Prof. dr hab. Leszek Sosnowski

Znaczenie współczesnego uniwersytetu a prawo do kultury

14.              

Prof. dr hab. Tadeusz Wawak       

Uniwersytet na rozdrożu - dążący do doskonałości  - w poszukiwaniu optymalnej koncepcji rozwoju

15.              

Prof. dr hab. Walentyn Wandyszew

Prof. dr hab. Olena Pierełomowa

Nowy uniwersytet w świetle realiów ukraińskich

 

 

B. Wystąpienia 5-10 min. (sesje panelowe, godz. 15.30 – 18.30).

Do 19 stycznia prosimy o potwierdzenie udziału na adres bozena.freund<at>uj.edu.pl. Tam też można kierować pytania.

 

 

Imię i nazwisko

Tytuł wystąpienia

16.              

Mgr Tomasz Aleksandrowicz

Relacje społeczne uniwersytetu w mediach społecznościowych

17.              

Mgr Aleksandra Antonik

Praktyka „blisko życia”. Norweski model praktyk zawodowych jako odpowiedź na rzeczywiste potrzeby studentów kierunków nauczycielskich.

18.              

Dr Ewa Augustyniak

Kultura akademicka czy istnieje konieczność  jej redefiniowania?

19.              

Dr Nadia Babowal

Rynek usług edukacyjnych szkoły wyższej w warunkach europejskiej integracji

20.              

Mgr Justyna Bereźnicka

Sposoby kształtowania przez uniwersytet kreatywności studentów i przygotowania ich do warunków rynku pracy

21.              

Mgr Paulina Biegaj

Uniwersytet idealny a wymagania

22.              

Lic. Marlena Bodo

Kreatywność i innowacyjność – wyznacznikami współczesnego nauczania społeczeństwie wiedzy.

23.              

Mgr Witold Brniak

Mgr Mirela Gudowicz

Mgr Hanna Sieja-Skrzypulec

Verba docent, exempla trahunt – rola mistrza w kształtowaniu uniwersyteckiego ideału

24.              

Mgr Monika Chylińska

Pochwała odtwórczości – w poszukiwaniu argumentów przeciwko ideałowi uniwersytetu innowacyjnego

25.              

Dorota Ciechanowska

Wiedza osobista studentów jako efekt kształcenia akademickiego – postulat czy konieczność w perspektywie poglądów M. Polanyiego.

26.              

Mgr Wiktoria Czarnecka

Twórcze rozwiązywanie problemów jako metoda kształcenia studentów – przyjemna i pożyteczna kompetencja w pracy zawodowej.

27.              

Mgr Mateusz Ćwikła

Absolwenci kierunków przyrodniczych na rynku pracy

28.              

Mgr Katarzyna Derlukiewicz

Edukacja elit w XXI wieku–ewolucja czy rewolucja.

29.              

Mgr Magdalena Dobrzyńska

3GU - Third Generation University a akademicki rynek pracy

30.              

Mgr Agnieszka Drews

Mgr Dominik Sadłakowski

Misja współczesnego uniwersytetu w kontekście zmian gospodarczych – wyniki badań empirycznych

31.              

Mgr Olga Drynia

Dwubiegunowość uniwersytetu w perspektywie zmian w systemie polskiego szkolnictwa wyższego

32.              

Mgr Piotr Dubiński

Kreacja wizerunku uniwersytetu. Dobre praktyki polskich uczelni wyższych.

33.              

Mgr Rafał Dzyr, sędzia

Problemy związane z tworzeniem państwowej, centralnej instytucji szkoleniowej na przykładzie Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury

34.              

Mgr Paweł Fiktus

Dyskusja nad kształceniem prawnika – dyskusją nad przyszłością uniwersyteckich wydziałów prawa.

35.              

Mgr Michał Filipiak

Mgr Agata Tarasek

Mgr Natalia Derus

Oddajmy opiekunów naukowych doktorantom – przyczynek do funkcjonowania uniwersytetu XXI wieku.

36.              

Dr hab. Marek Frankowicz

Wyższe szkolnictwo zawodowe w Europie na progu XXI wieku: charakterystyka i wyzwania.

37.              

Dr Kinga Anna Gajda      

Społeczne zadanie uniwersytetu – kształcenie kompetencji międzykulturowych 

38.              

Dr Ludmyla Galko

Zarządzanie jakością edukacji w systemie kształtowania konkurencyjności szkół wyższych

39.              

Mgr Błażej Gębura

Argumenty we współczesnym sporze o Uniwersytet. Przegląd krytyczny

40.              

Dr Bartłomiej Gołek

Pożądane cechy osobowości nauczyciela akademickiego – wybrane aspekty

41.              

Dr Ludmyła Halko

Zarządzanie jakością edukacji w systemie kształtowania konkurencyjności uczelni

42.              

Dr Magdalena Harasimowicz

Uniwersytet idealny dla prosumenta. Refleksja nad nowymi możliwościami zaangażowania studenta w tworzenie rzeczywistości uniwersyteckiej

43.              

Dr hab. Jan Franciszek Jacko

Mgr Daniela Szczepaniak

Mgr Tomasz Szewczyk

Mgr Agnieszka Śliwa

Wpływ emocjonalnych uwarunkowań oceny na wyniki ankiet studenckich

44.              

Mgr Marta Jaksender

Dr hab. Robert Zakrzewski

Dr Lech Leszczyński

Czynniki wpływające na wybór uniwersytetu podstawą dyskusji na temat organizacji uniwersytetu

45.              

Mgr Dorota Jedlikowska

W stronę globalizacji zarządzania edukacją uniwersytecką. Polityka internacjonalizacji

46.              

Dr Ewa Jurczyk-Romanowska

Mgr Ilona Zakowicz

Mgr Dominik Figiel

Mgr Justyna Sochacka

Gamifikacja edukacji akademickiej na przykładzie pięciodniowego seminarium Grywalizacja w zarządzaniu karierą w dolnośląskiej praktyce edukacyjnej

47.              

Mgr Kamil Jurowski

Mgr Anna Jurowska

Dr Małgorzata Krzeczkowska

Prof. dr hab. n. med. Wojciech Piekoszewski

Interdyscyplinarność wykształcenia a współczesne wymogi pracodawców w Polsce - Quo Vadis  Universitas Jagellonica Cracoviensis?

48.              

Mgr Kamil Jurowski

Prof. dr hab. n. med. Wojciech Piekoszewski

Mgr Anna Jurowska

Dr Małgorzata Krzeczkowska

Dwie strony medalu studiowania w trybie indywidualnym na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie

49.              

Mgr Agnieszka Kania

Warsztat kulturowy absolwenta krakowskiego uniwersytetu

50.              

Dr Marta Kania

Ideał uniwersytetu versus potrzeby społeczne: uniwersytety Ameryki Łacińskiej wobec wyzwań społeczno-politycznych na przełomie wieków.

51.              

Mgr Anna Kawalec

„(Wy) uczeni dla rynku” ? – analiza kompetencji miękkich pożądanych w kształceniu uniwersyteckim

52.              

Dr Agata Kołodziejczyk

University of brains

53.              

Dr Krzysztof Korżyk

Przemiany wzorców osobowych współczesnego uniwersytetu neoliberalnego - habitus pracowników i klientów "fabryki wiedzy"

54.              

Dr Igor Krysovatyi

W sprawie dywersyfikacji finansowania uniwersytetu                                                                                                                                

55.              

Mgr Karolina Kukla

Dwa ideały uniwersytetu: debata nad reformami szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 2010-2014

56.              

Mgr Konrad Kulikowski

Społeczne zadania uniwersytetu – kształcenie ludzi zaangażowanych w pracę

57.              

Mgr Marta Łukowska

Mgr Joanna Durlik

Mgr Joanna Grzymała-Moszczyńska

Mgr Weronika Kałwak

Mgr Krzysztof Kasparek

Mgr Anna Żymełka

Dr hab. Michał Wierzchoń

Uniwersytet idealny: uniwersytet mobilny?

 

58.              

Mgr Paulina Malesa

Kształcenie elit w Polsce – możliwe czy utopijne?

59.              

Dr Piotr Marecki

Idea laboratorium w humanistyce

60.              

Mgr Łukasz Matuszyk

The Modern University As a Collection of Communities Based on Marketing

61.              

Mgr Marta Natalia Mazur

Specyfika marketingu na rynku usług edukacyjnych

62.              

Mgr Katarzyna Jurzak-Mączka

W poszukiwaniu ideału  bezpieczeństwa studentów. Prawo i dobre praktyki

63.              

Dr Teresa Myjak

Współpraca nauki z biznesem w kontekście oczekiwań i potrzeb społecznych XXI wieku. Ujęcie z perspektywy biznesu

64.              

Dr Samuel Nowak

Mgr Konrad Gliściński

Wilk nigdy nie będzie syty. Idea otwartego dostępu wobec koncepcji uniwersytetów przemysłowych

65.              

Mgr Marcin Ograbek

Idea współczesnego uniwersytetu a moralność. Ponowoczesne zjawisko kontyngencji.

66.              

Dr hab. Diana Pietruch-Reizes

Uniwersytet wobec otwartej nauki

67.              

Mgr Alicja Pałęcka          

Biznes, rynek pracy i autonomia uniwersytetu. Przypadki krakowskie

68.              

Mgr Jolanta Agata Prochowicz

Uniwersytet tradycji czy uniwersytet obywateli świata? Spór o kształcenie akademickie w ujęciu Marthy Nussbaum oraz Alasdaira MacIntyre’a

69.              

Mgr Anna Posmysz

Oczekiwania studentów polskich uczelni wobec nauczycieli akademickich

70.              

Mgr Katarzyna Rabiej

Rola uniwersytetu w rozwoju procesów autoedukacyjnych studentów

71.              

Mgr Hanna Sieja-Skrzypulec

O pękaniu granicy Mistrz-Uczeń. Creative writing na uniwersytecie – dwa modele kształcenia twórczego i kilka intuicji. 

72.              

Mgr Mateusz Sikora

Realizacja projektów pozaformalnych w ramach Uniwersytetu. Możliwości i ograniczenia

73.              

Mgr inż. Dominika Socha

Kształtowanie jakości dydaktyki akademickiej przez relacje nauczyciel-student a zidentyfikowane potrzeby społecznych w zakresie edukacji

74.              

Mgr Karolina Stankiewicz

Nowelizacja ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z 11. lipca 2014 roku krokiem w stronę „uniwersytetu idealnego”?

75.              

Mgr Kamila Olga Stępień

„Sapere aude!” Czyli Uniwersytet w perspektywie XXI wieku.

76.              

Mgr Aneta Szara

Role osób wspierających rozwój

77.              

Mgr Leszek Świeca

Patologiczne potrzeby koncernów a standardy etyczne szkolnictwa wyższego.
Ontogeneza makiawelizmu (melanizm przemysłowy).

78.              

Dr Marta Tutko

Działalność dydaktyczna uniwersytetów a potrzeby społeczne

79.              

Mgr Izabela Urbaniak-Mastalerz

The concept of the ideal of the university

80.              

Prof. dr hab. Walentyn Wandyszew

Prof. dr hab. Olena Pierełomowa

Nowy uniwersytet w świetle realiów ukraińskich

 

81.              

Mgr Anna Wojcieszczak

Sylwetka absolwenta a realne potrzeby pracodawcy - czyli o możliwej konieczności uelastycznienia kształcenia uniwersyteckiego.

82.              

Mgr Wojciech Wychowaniec

Wyidealizowany Uniwersytet jako środowisko sprzyjające kreatywności

83.              

Dr Anna Wypych-Stasiewicz, dr hab. Robert Zakrzewski prof. UŁ

Kształcenie nauczycieli a potrzeby społeczne

84.              

Mgr Joanna Wysocka

Alma Mater a szkoła wyższa – przyszłe elity społeczne czy pomysł na biznes

85.              

Mgr Zofia Zając-Gardeła

Edukacja uniwersytecka niepełnosprawnych psychicznie – sztuka dla sztuki?

86.              

Mgr Anna Zembala

Uniwersytet jako wychowawca

 

 

Lista C – Sesja posterowa (godz. 11.00-16.00).

Przygotowanie (tj. zawieszenie) posterów - godz. 11.00 – 12.00. Prezentacja – godz. 14.30 – 15.30.

Do 19 stycznia prosimy o potwierdzenie udziału na adres bozena.freund<at>uj.edu.pl. Tam też można kierować pytania.

 

 

Imię i nazwisko

Tytuł wystąpienia

87.              

Marina Artamonova

Irina Lambaeva

The role of the professional community in the design of educational programs

88.              

Lic. Marlena Bodo

Kreatywność i innowacyjność – wyznacznikami współczesnego nauczania społeczeństwie wiedzy.

89.              

Mgr Łukasz Burliga

Misja Uniwersytetu Otwartego  w procesie kształcenie ustawicznego

90.              

Mgr Łukasz Burliga

Uniwersyteckie Biura Karier w przeciwdziałaniu bezrobociu absolwentów szkół wyższych

91.              

Mgr Katarzyna Derlukiewicz

Edukacja elit w XXI wieku–ewolucja czy rewolucja.

92.              

Mgr Hanna Gemza

Rola nauczycielek i nauczycieli akademickich w tworzeniu efektywnych środowisk uczenia się

93.              

Mgr Anna Jurowska

Dr Małgorzata Krzeczkowska

Prof. dr hab. n. med. Wojciech Piekoszewski

Mgr Kamil Jurowski

Blaski i cienie procesu Bolońskiego w Polsce na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

94.              

Agnieszka Anna Komorowska

Mój ideał uniwersytetu – analiza obecnego stanu nauczania uniwersyteckiego wraz z propozycjami udoskonaleń oraz porównanie z systemem niemieckim

95.              

Dr Małgorzata Krzeczkowska

Prof. dr hab. n. med. Wojciech Piekoszewski

Mgr Kamil Jurowski

Mgr Anna Jurowska

Studencka lekcja w szkole jako źródło kompetencji kluczowych okiem nauczyciela akademickiego i studenta

96.              

Piotr Lakowski  

Życie a prawo – społeczne zadanie uniwersytetu

97.              

Lic. Filip Leśniewicz       

Doktoranci - motywacje, finanse, doktorat

98.              

Mgr Anna Małodzińska

Wpływ standardów i norm etycznych na zarządzanie przedsiębiorstwami

99.              

Dr Leszek Michalczyk    

Zastosowanie modelu Berzega-Knudsena w definiowaniu zapotrzebowania na usługi edukacyjne na przykładzie poszczególnych dziedzin nauk ekonomicznych

100.           

Mgr Monika Nawrocka. Mgr Agnieszka Dygacz

Współzależność kształcenia kreatywności z zawodowym sukcesem absolwentów uniwersytetu

101.           

Mgr Malwina Popiołek    

Obecność uniwersytetów w serwisach społecznościowych na przykładzie Facebooka

102.           

Mgr Dorota Rak 

Uniwersytet Jagielloński w mediach społecznościowych. Ideał społeczności uniwersyteckiej w Virtual Reality

103.           

Mgr Róża Różańska         

Interdyscyplinarność jako zagadnienie kluczowe dla przyszłości studiów z zakresu zarządzania kulturą

104.           

Dr Eliza Rybska

Dr Agnieszka Cieszyńska

Idea zrównoważonego rozwoju a efekty kształcenia na wybranych kierunkach studiów oferowanych na polskich uczelniach

105.           

Mgr inż. Dominika Socha              

Projektowanie „optymalnego” uniwersytetu przy zastosowaniu wybranych systemów jakości

106.           

Mgr Diana Turek

Kształcenie uniwersyteckie a potrzeby rynku pracy

107.           

Michał Włodarczyk         

Ideał uniwersytetu w dobie renesansu - wpływ humanizmu oraz spuścizny filozoficznej antyku

108.           

Lic. Oleksii Yaroshkevych                                          

Antyczny ideał  akademii

109.           

Mgr Ilona Zakowicz

Mgr Justyna Sochacka

Dydaktyka szkół wyższych – uniwersytet w poszukiwaniu innowacji

110.           

Dr hab. Robert Zakrzewski

dr Paweł Urbaniak

dr Marek Zieliński

dr Anna Wypych- Stasiewicz

mgr Marta Jaksender

Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie sprawdzania egzaminów zewnętrznych

111.           

Lic. Yevgeniya Zheleznyakova

Ideał uniwersytetu według filozofii epoki renesansu

 

Do 19 stycznia prosimy o potwierdzenie udziału na adres bozena.freund<at>uj.edu.pl. Tam też można kierować pytania.

 

Lista D. Udział bez wystąpienia

 

112.           

Mgr Patryk Dziurski

 

113.           

Mgr Agnieszka Hadała

 

 

 

STRONA GŁÓWNA