zapraszają na
III. konferencję naukową z
cyklu Projektowanie ideału pt.
Ideał uniwersytetu a potrzeby społeczne
Termin: 21. stycznia 2015 r., środa, godz. 12.00 – 19.00
Organizator:
Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania UJ; Centrum
Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej – Ars Docendi UJ
Miejsce: Budynek Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, ul. Prof. Stanisława Łojasiewicza 4, 30-348 Kraków. Sala 0.102.
Księga abstraktów – Dla Autorów – Potwierdzenie wystąpienia – Powrót do głównej strony
LISTA WYSTĄPIEŃ
A. Wykłady wiodące 15-20 min.
|
Imię i
nazwisko |
Tytuł
wystąpienia |
1.
|
Prof. dr hab. Jerzy
Brzozowski |
Czy
uniwersytet kreuje elity? |
2.
|
Dr hab. Marek Frankowicz |
Uniwersytet
jako złożony układ adaptacyjny |
3.
|
Prof. dr. hab. Valerii Grynchutsky |
Reforma zarządzania w
uniwersytecie wyzwaniem czasu |
4.
|
Dr hab. Przemysław Hensel, prof. UW |
Potrzeby
społeczne a wymogi instytucjonalne: uniwersytet jako produkt racjonalnych
mitów |
5.
|
Dr hab. Jan
Franciszek Jacko |
Rola
ideału w projektowaniu uniwersytetu – perspektywa filozoficzna |
6.
|
Dr hab. Piotr Jedynak, prof. UJ |
Problem granic
formalizacji w zarządzaniu uniwersytetem |
7.
|
Dr hab. inż. Krzysztof
Leja, prof. Politechniki Gdańskiej |
Projektowanie ideału, czyli wizja (niedalekiej) przyszłości
uniwersytetu |
8.
|
Dr Iwona Maciejowska |
Odpowiedzialne
badania i innowacje – moda czy potrzeba społeczna? |
9.
|
Dr hab. Wojciech Maliszewski, prof. PWSZ w Pile |
Kompetencje
nauczyciela akademickiego w uniwersytecie i szkole zawodowej. |
10.
|
Dr Pascal Mimero |
How a private non-profit HEI can fit the social needs - the CESI case |
11.
|
Prof. dr hab.
Zbigniew Nęcki |
Psychospołeczna
organizacja idealnego uniwersytetu |
12.
|
Prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn |
Kompetencje
uniwersytetu |
13.
|
Prof. dr hab. Leszek Sosnowski |
Znaczenie
współczesnego uniwersytetu a prawo do kultury |
14.
|
Prof. dr hab. Tadeusz Wawak |
Uniwersytet
na rozdrożu - dążący do doskonałości -
w poszukiwaniu optymalnej koncepcji rozwoju |
15.
|
Prof. dr hab. Walentyn
Wandyszew Prof. dr hab. Olena
Pierełomowa |
Nowy
uniwersytet w świetle realiów ukraińskich |
B. Wystąpienia 5-10 min. (sesje panelowe,
godz. 15.30 – 18.30).
Do 19 stycznia prosimy o potwierdzenie
udziału na adres bozena.freund<at>uj.edu.pl. Tam też można kierować
pytania.
Lista C – Sesja posterowa (godz. 11.00-16.00).
Przygotowanie (tj. zawieszenie) posterów - godz. 11.00 – 12.00.
Prezentacja – godz. 14.30 – 15.30.
Do 19 stycznia prosimy o potwierdzenie
udziału na adres bozena.freund<at>uj.edu.pl. Tam też można kierować
pytania.
|
Imię i
nazwisko |
Tytuł wystąpienia |
87.
|
Marina Artamonova Irina Lambaeva |
The role of the professional community in the design
of educational programs |
88.
|
Lic. Marlena Bodo |
Kreatywność i
innowacyjność – wyznacznikami współczesnego nauczania społeczeństwie
wiedzy. |
89.
|
Mgr Łukasz Burliga |
Misja
Uniwersytetu Otwartego w procesie
kształcenie ustawicznego |
90.
|
Mgr Łukasz Burliga |
Uniwersyteckie
Biura Karier w przeciwdziałaniu bezrobociu absolwentów szkół wyższych |
91.
|
Mgr Katarzyna Derlukiewicz |
Edukacja elit w
XXI wieku–ewolucja czy rewolucja. |
92.
|
Mgr Hanna Gemza |
Rola
nauczycielek i nauczycieli akademickich w tworzeniu efektywnych środowisk
uczenia się |
93.
|
Mgr Anna Jurowska Dr Małgorzata Krzeczkowska Prof. dr hab. n. med.
Wojciech Piekoszewski Mgr Kamil Jurowski |
Blaski i cienie procesu
Bolońskiego w Polsce na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie |
94.
|
Agnieszka Anna Komorowska |
Mój ideał
uniwersytetu – analiza obecnego stanu nauczania uniwersyteckiego wraz z
propozycjami udoskonaleń oraz porównanie z systemem niemieckim |
95.
|
Dr Małgorzata Krzeczkowska Prof. dr hab. n. med.
Wojciech Piekoszewski Mgr Kamil Jurowski Mgr Anna Jurowska |
Studencka lekcja w szkole
jako źródło kompetencji kluczowych okiem nauczyciela akademickiego i studenta |
96.
|
Piotr Lakowski |
Życie a prawo –
społeczne zadanie uniwersytetu |
97.
|
Lic. Filip Leśniewicz |
Doktoranci - motywacje,
finanse, doktorat |
98.
|
Mgr Anna Małodzińska |
Wpływ standardów i norm
etycznych na zarządzanie przedsiębiorstwami |
99.
|
Dr Leszek Michalczyk |
Zastosowanie modelu
Berzega-Knudsena w definiowaniu zapotrzebowania na usługi edukacyjne na
przykładzie poszczególnych dziedzin nauk ekonomicznych |
100.
|
Mgr Monika Nawrocka.
Mgr Agnieszka Dygacz |
Współzależność
kształcenia kreatywności z zawodowym sukcesem absolwentów uniwersytetu |
101.
|
Mgr Malwina Popiołek |
Obecność uniwersytetów w
serwisach społecznościowych na przykładzie Facebooka |
102.
|
Mgr Dorota Rak |
Uniwersytet Jagielloński w
mediach społecznościowych. Ideał społeczności uniwersyteckiej w Virtual
Reality |
103.
|
Mgr Róża Różańska |
Interdyscyplinarność jako
zagadnienie kluczowe dla przyszłości studiów z zakresu zarządzania kulturą |
104.
|
Dr Eliza Rybska Dr Agnieszka Cieszyńska |
Idea zrównoważonego rozwoju
a efekty kształcenia na wybranych kierunkach studiów oferowanych na polskich
uczelniach |
105.
|
Mgr inż. Dominika Socha |
Projektowanie
„optymalnego” uniwersytetu przy zastosowaniu wybranych systemów
jakości |
106.
|
Mgr
Diana Turek |
Kształcenie uniwersyteckie
a potrzeby rynku pracy |
107.
|
Michał Włodarczyk |
Ideał uniwersytetu w dobie
renesansu - wpływ humanizmu oraz spuścizny filozoficznej antyku |
108.
|
Lic. Oleksii Yaroshkevych |
Antyczny ideał akademii |
109.
|
Mgr Ilona Zakowicz Mgr Justyna Sochacka |
Dydaktyka szkół
wyższych – uniwersytet w poszukiwaniu innowacji |
110.
|
Dr hab. Robert Zakrzewski dr Paweł
Urbaniak dr Marek
Zieliński dr Anna Wypych-
Stasiewicz mgr Marta
Jaksender |
Podniesienie
kompetencji studentów Wydziału Chemii Uniwersytetu Łódzkiego w zakresie
sprawdzania egzaminów zewnętrznych |
111.
|
Lic. Yevgeniya
Zheleznyakova |
Ideał uniwersytetu według
filozofii epoki renesansu |
Do 19 stycznia prosimy o potwierdzenie
udziału na adres bozena.freund<at>uj.edu.pl. Tam też można kierować
pytania.
Lista D. Udział bez wystąpienia
112.
|
Mgr Patryk Dziurski |
|
113.
|
Mgr Agnieszka Hadała |
|