Jan F. Jacko, Filozofia
Aktualne
tematy konkursowe
dla chętnych
Aktualny obszar tematyczny: Ideał uniwersytetu a potrzeby społeczne. Wybierz temat z poniższej listy lub zaproponuj własny.
|
Przykładowa literatura |
1. Antyczny ideał akademii według wybranych autorów |
http://www.ethos.lublin.pl/index.php?mod=article&aid=164 http://www.nowakrytyka.pl/spip.php?article259 http://www.wiez.pl/czasopismo/;s,czasopismo_szczegoly,id,132,art,3843 |
2. Średniowieczny i renesansowy ideał uniwersytetu według wybranych autorów |
|
3. Idealny uniwersytet według R. C. Ackoffa |
Pliki do pobrania
na ten temat http://skipwalter.net/2012/02/08/idealized-design-qualities-for-a-university/ |
3.1. Streszczenie 3 artykułów (dla 3 osób) |
|
3.2. Dyskusja koncepcji |
|
4. Ideał uniwersytetu wg. P. Newmana |
http://www.newmanreader.org/works/idea/ http://www.fordham.edu/halsall/mod/newman/newman-university.html |
5. Czy klasyczny ideał uniwersytetu nadal jest lub powinien być jego celem? |
http://www.ethos.lublin.pl/index.php?mod=products&pid=100228&mid=9&mref=404 |
6. Różnica między uniwersytetem, a wyższą szkołą zawodową |
http://jacko.econ.uj.edu.pl/Publ/FilozEduZarzadzanie.pdf |
6.1. Społeczne zadania uniwersytetu |
|
6.2. Społeczne zadania szkoły zawodowej |
|
6.3. Rola kształcenia zawodowego w uniwersytecie |
|
6.4. Strategiczne i taktyczne kompetencje w kształceniu |
|
7. Edukacja elit |
|
7.1. Rola filozofii w kształceniu elit |
|
7.2. Rola etyki w kształceniu elit |
|
8. Typowe błędy dydaktyki i sposoby ich unikania |
|
9. Jakość nauczania |
|
9.1. Co to jest jakość nauczania? |
|
9.2. Czym się różni jakość nauczania od skuteczności nauczania? |
|
9.3. Jakimi metodami można mierzyć jakość nauczania? |
|
9.4. Metody mierzenia jakości nauczania i ich ryzyko błędu |
|
10. Ankiety studenckie |
Praca dotyczy metod statystyki, dla zainteresowanych tym tematem |
10.1. Różnica między sondażem i oceną |
|
10.1.1. Dobór populacji |
|
10.1.2. Progi uznawalności |
|
10.2. Jak motywować studentów do wypełniania ankiet |
|
10.3. Ryzyko niereprezentatywność i nielosowość próby. Jak można jej uniknąć? |
|
10.4. Zasada wzajemności |
|
10.5. Problem kompetencji respondentów |
|
10.6. „Gry” psychologiczne |
|
10.7. Alternatywny projekt ankiety |
|
11. Mój ideał uniwersytetu: Jak powinien działać uniwersytet i dlaczego? |
Praca koncepcyjna, ale trzeba skorzystać (np. z powyższej) w literatury. Można oprzeć na badaniach ankietowych |
Strona w budowie, będą dalsze tematy
i sugestie…