|
Instytut Finansów, Ekonomii i
Zarządzania Wydział Zarządzania i Komunikacji
Społecznej |
zapraszają na
IV konferencję naukową z cyklu
Projektowanie ideału, pt.
Kształtowanie moralności, zwyczajów i obyczajów
– teoria i praktyka.
Data: Środa,
27 maja 2015 r.
Organizator: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu
Jagiellońskiego
Miejsce: Sala
0.104. ul. Prof. Stanisława Łojasiewicza 4, Kraków (mapa)
Rejestracja udziału i wystąpień – Program
– Potwierdzenie wystąpienia – Zdjęcia – English
Celem
konferencji jest dyskusja stanowisk oraz rozwiązań dotyczących projektowania i
stymulowania przemian w moralności, obyczajach i zwyczajach społeczeństw oraz
organizacji. Wydarzenie jest częścią cyklu konferencji naukowych
poświęconych idealizującemu projektowaniu w procesie zarządzania.
1.
Moralność a racjonalność działania i organizacji
2.
Teoretyczne założenia projektów moralności
3.
Paradoksy i antynomie przykładowych projektów
moralności
4.
Utopie etyczne dotyczące kształtowania
człowieka
5.
Przemiany zwyczajów i obyczajów w społeczeństwie
konsumpcyjnym
6.
Projekty moralności etycznego liberalizmu,
neoliberalizmu, ordoliberalizmu itp.
7.
Postulat zrównoważonego rozwoju a zmiany w
hierarchiach wartości
8.
Kierunki ewolucji moralności, zwyczajów i obyczajów
9.
Kształtowanie wrażliwości etycznej
Zgłoszenia są przyjmowane do 15. maja 2015 roku.
Należy zarejestrować się w systemie
przyjmowania zgłoszeń. Abstrakt propozycji wystąpienia (strona A4 tekstu, od 2000 do 4000 znaków, ok. 7 minut
wystąpienia) z bibliografią dowolnej wielkości (nie wlicza się jej do objętości
abstraktu) w języku angielskim należy też przesłać pocztą elektroniczną na
adres kluzek.natalia(at)gmail.com. Do opisu
należy dołączyć dane autora (imię, nazwisko, stopień naukowy lub zawodowy,
afiliacja naukowa lub zawodowa). Po 18. maja br.
szczegółowy program (niżej) zostanie uzupełniony informacją o włączeniu
wystąpień w program konferencji ze wskazaniem ich sesji, co stanowi
potwierdzenie wystąpienia. Osoby zakwalifikowane do sesji plakatowej powinny
przygotować poster w formacie A0. Pytania można kierować na adres kluzek.natalia(at)gmail.com.
ZGŁASZANIE
UDZIALU
Wydarzenie jest finansowane przez Instytut Ekonomii,
Finansów i Zarządzania, w związku z powyższym nie przewiduje się opłaty konferencyjnej. Należy zarejestrować się
w systemie
przyjmowania zgłoszeń.
ZGŁASZANIE
TEKSTÓW
Planowana jest recenzowana publikacja pokonferencyjna
w języku angielskim. Autorzy zainteresowani publikacją powinny do 30. września
2015 r. przesłać na adres 379(at)wp.pl ostateczną wersję tekstu w języku
angielskim w formacie APA (do 0.5
arkusza wydawniczego). O przyjęciu prac do druku zdecydują recenzje.
Opening (3:00 p.m.)
- Psychological and
physiological mechanisms of moral development (Zbigniew Nęcki PhD, prof. dr
hab., Jagiellonian University in Kraków)
- Traditional and revolutionary
philosophical projects of morality (Jan F. Jacko PhD, dr hab., Jagiellonian University in Kraków)
- Ethics by Józef Tischner (Zofia Zając – Gardeła,
- The survey on “learning outcomes and added value” - communiqué no. 1. (Tadeusz Wawak PhD, prof. dr
hab.,
- Discussion
Session II. RATIONALITY OF ORGANIZATIONS (4:30
– 5:30 p.m.)
-
The transitory nature of the concepts of education: the utopian component
(Helena S. Perelomova PhD, prof. dr hab., Valentin N.Vandyshev PhD, prof. dr
hab., The National Agricultural
University in Sum,
-
Morality versus
rationality of financial management – tax havens (Tomasz Szewczyk,
Anton Yarashevich, Monika Winnicka,
Jagiellonian University in Kraków)
-
Value rationality of organizations? (Jan F. Jacko PhD,
dr hab.,
-
Discussion
Session
III. DESIGNING ORGANIZATIONS (5:30
– 6:45 p.m.)
-
Are we, where we wanted to be? Twenty years after the
answer of Charles Handy. (Tadeusz Oleksyn PhD, prof. dr. hab.,
-
Conceptions of "healthy organization”
– ethical leadership versus counterproductive behaviors (Leszek
Cichobłaziński PhD, Częstochowa
University of Technology)
-
Discussion
POSTER
SESSION (4:30
– 7:00 p.m.)
- Can organizations be rational or irrational like a human? (Magdalena Magiera, Jagiellonian Uniwersity in Kraków)
- Kodeks etyczny - sposób na zarządzanie
moralnością w przedsiębiorstwach (Laura Benachir, Jagiellonian
University in Kraków)
- Psychospołeczne
determinanty osobowościowe (MROCZNA
TRIADA) a etyka - na przykładzie koncernów farmaceutycznych (Leszek Świeca, Jagiellonian
University, The Silesian University in Katowice)
- Wpływ
mediów na kulturę społeczeństwa konsumpcyjnego (Łukasz Burliga, The Jesuit University Ignatianum in Kraków)
Komitet naukowy:
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki
prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn
dr hab. Jan F. Jacko (przew.)
dr Leszek Cichobłaziński
Komitet organizacyjny:
Tomasz Dembiczak
Jan F. Jacko (przew.)
Natalia Kluzek
Mateusz Leć